شماره تماس مستقیم : 09128674008 --

میلگرد استیل چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 در ساعت 51 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

میلگرد استیل چیست؟؟

برای اطلاع از از قیمت و استعلام موجودی لطفا با شماره 09128674008 تماس بگیرید.

 

 

 

شکل ظاهری میلگرد استیل؟

میلگرد استیل همان طور که از اسمش معلومه است شبیه به استوانه دایره شکل میباشد که داخل آن پرمیباشد،وبه آن میلگرد توپر نیز گفته میشود.خیلی از افراد تا نام میلگرد را میشنوند یاد میلگرد آهن میوفتند که در ساختمان سازی استفاده میشود و دارای آج میباشد،اما بر خلاف میلگرد آهن ،میلگرد استیل دارای سطحی صاف و صیقلی میباشد و کار برد آن نیز با میلگرد های آهن بسیار متفاوت و وسیع است.

میلگرد استیل در بازار ایران بنا بر نوع کاربرد و استفاده صنعت گران به صورت شاخه های 6 متری تولید و وارد کشور میشود،یعنی به صورت معمول این میلگرد ها را به صورت 6 متر در بازار مشاهده میکنید،اما گاها در اندازه های بزرگتر از 6 متر نیز دیده میشود که به سفارش مصرف کننده تولید شده است.

 

 میلگرد استیل چیست؟

مواد تشکیل دهنده؟؟

میلگرد استیل بنا به نوع کاربرد آن در آلیاژ های مختلفی تولید میشود که مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است،اما ما در این انجا به صورت کلی چند نمونه از مواد اصلی آن را نام میبریم و به صورت خلاصه توضیح میدهیم تا حدودی با آن اشنا شوید:

 

v    کروم:کرم یک فیلد سطحی را تشکیل میدهد(اکسید کروم)که فولاد را در برابر خوردگی مقاوم میکند.همچنین مقاومت به پوسته پوسته شدن در دمای بالا را افزاریش میدهد.

v    نیکل:نیکل ساختار آستینی را پایدار،شکل دهی فولاد را آسان تر،افزایش داکتیلیته،استحکام در دمای بالا و مقاومت به خوردگی را به خصوص در صنایع و اتمسفردریایی،شیمیایی،و صنایع نساجی و غذایی افزایش میدهد.

v    سیلیکون:مقاومت به پوسته پوسته شدن را در برابر تغییرات سیکلی دما افزایش میدهد،فولاد را در برابر کربن،دهی در دمای بالا مقاومت میکند و به آرامی استحکام کششی و سختی را افزایش میدهد،مقادیر کمی از سیلیکون برای همه گرید های فولادی به منظور دی اکسید کردن،اضافه میشود.

v    منگز:منگز پایداری استنیت در دمای اتاق و خواص کار گرم را بهبود میبخشد.افزودن حداکثر2درصد منگنز هیچ اثری در استحکام،داکتیلیته و چقرمگی ندارد.به عنوان یا جایگزین جزِیینیکل در گریدهای سری 200فولاد ضد زنگ مهم است.

 

 

کشور های تولید کننده؟؟

میلگرد استیل در کشور های بسیاری تولید میشود مانند:ایتالیا,آلمان,روسیه,چین,هند,تایوان و...

از آن جایی که کشور های آسیای شرقی دارای نیروی کار زیاد و ارزان هستند،در زمینه تولید میلگرد استیل قطب مهمی به شمار میایند.

اما کیفیت ساخت این کالا به طور قطع در کشور های اروپایی بسیار بالا و استاندارد میباشد ،اما به علت آلودگی میحطی و پسماند های بسیار خطرناکی که این صنعت دارد کشور های بسیار کمی مجوز فعالیت در این زمینه را میتواند بگیرند که در نهایت قیمت تمام شده کالا انها بسیار بیشتر از اسیای شرقی میباشد ،ولی در کشور هایی مانند چین و هند به علت نبود نظارت و حساسیت بر روی مسائل آلودگی زیست محیطی و فراوانی و ارزانی زمین و نیروی کار و با بهره گیری از علم و تکنولیژی روز دنیا توانسته اند قطب مهمی در تولید میگرد استیل شوند به گونه ای که کشور با کیفیت ترین مبلگرد استیل را با هزینه کم تر میتواند تولید کند.

 

نحوه واردات؟؟

میلگرد استیل پس از تولید به صورت پک بسته بندی میشود و بعد از آن داخل کانتیر بارگیری میشود که وزن هر کانتیر به صورت معمول 26 تن میشباشد،سپس از طریق بندر داخل کشتی های باربری بار گیری میشود و بعد از حدود 1 هفته به بند های کشور ایران میرسد.

 میلگرد استیل چیست؟

بازار های داخلی؟

در ایران بازرار ها و فروشنده های بسیار زیادی در شهر ها و شهرستان ها وجود دارد که مشغول خرید فروش میلگرد استیل میباشند اما میتوان گفت اصلی ترین مرکز آن در شهر تهران واقع در بزرگراه فتح میباشد که در 2 پاساژ به نام پارس غدیر و مرکز تجارت استیل ایران دارای بیش از 200 واحد تجاری میباشند که نیاز اصلی کشور از این مرکز تاُمین میشود.

 

نوع مصرف؟؟

مصرف میلگرد استیل به نوع متریالی که در ساخت آن به کار رفته متفاوت است که به چند نوع پر مصرف آن اشاره میکنیم:

v    میلگرد استیل 304

v    میلگرد استیل 316

v    میلگرد استیل 420

v    میلگرد استیل 310

v    میلگرد استیل 321

v    میلگرد استیل 201

v    میلگرد استیل 309

 

شما عزیزان میتواند برای استعلام قیمت و موجودی اجناس با شماره 09128674008 تماس بگیرید و هر گونه سوالی داشته باشید ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم پاسخ گوی شما دوستان باشیم.

 

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
میلگرد استیل چیست ؟

میلگرد استیل چیست ؟

میلگرد استیل چیست؟؟ برای اطلاع از از قیمت و استعلام موجودی لطفا با شماره 09128674008 تماس بگیرید. ...