شماره تماس مستقیم : 09128674008 --

مهره و ماسوره استیل

از مهره و ماسوره استیل برای اتصال دو لوله به یکدیگر استفاده می شود. این نوع از اتصالات به گونه ای طراحی شده که با استفاده از آن امکان اتصال، آب بندی و جداسازی لوله ها به راحتی فراهم باشد. از مهره و ماسوره عمدتاً برای اتصال لوله هایی با سایز کم استفاده می شود.

 

برای اطلاع از از قیمت و استعلام موجودی لطفا با شماره 09128674008 تماس بگیرید.

 

 مهره ماسوره استیل

مهره و ماسوره استیل

مهره و ماسوره استیل چگونه کار می کند؟

مهره و ماسوره استیل از سه قسمت مادگی، نرینه و مهره تشکیل شده است. مادگی در بخش داخلی خود رزوه یا دندانه هایی دارد. مشابه این رزوه ها در بخش خارجی نرینه نیز وجود دارد. همواره در هنگام اتصال لوله ها با مهره و ماسوره، قسمت های مادگی و نرینه به یکدیگر متصل شده و در نهایت با استفاده از مهره این اتصال تقویت و محکم می شود.

انواع مهره ماسوره استیل

انواع مهره ماسوره استیل را می توانیم با توجه به ویژگی های این قطعات به چند شکل دسته بندی کنیم. گرید استیل، کلاس فشاری، نوع اتصال، تعداد قطعات و سایز برخی از معیارهای طبقه بندی انواع مهره و ماسوره به شمار می روند.

گرید استیل

در ساخت مهره ماسوره استیل از انواع فولاد با آلیاژهای مختلف استفاده می شود. انواع استیل با گرید 304، 310، 316و برخی از متریال هایی هستند که در تولید مهره و ماسوره کاربرد دارند.

مهره ماسوره استیل 304

استیل ۳۰۴ به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع استیل ضد زنگ شناخته می شود. مهره و ماسوره استیل ۳۰۴ به دلیل قدرت تحمل بالا در برابر حرارت، اکسیداسیون و خوردگی در صنعت به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مهره ماسوره استیل 310

استیل ۳۱۰ از جمله انواع استیل ضد زنگ است که مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون، خوردگی و دمای بالا دارد. مهره و ماسوره ساخته شده از این فولاد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بسیار پرکاربرد است.

مهره ماسوره استیل 304

استیل 304نیز از جمله فولاد های رایج مورد استفاده در ساخت تجهیزات صنعتی است. این فولاد در برابر حرارت بالا چندان مقاوم نیست، با این حال به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل خوردگی به ویژه در محیط های نمکی، متریال مناسبی برای ساخت مهره و ماسوره صنعتی محسوب می شود.

مهره ماسوره استیل 316

مهره و ماسوره استیل 316می تواند به خوبی در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی و حرارت بالا مقاومت کند. از این رو در محیط های صنعتی کاربرد زیادی دارد.

 مهره ماسوره استیل

مهره و ماسوره استیل

کلاس فشاری

مهره و ماسوره استیل به دلیل کاربرد های متنوع در کلاس های فشاری مختلف تولید می شود. انواع مهره و ماسوره از نظر مقاومت فشاری در کلاس های زیر ساخته می شوند:

  •  کلاس فشاری ۱۵۰       
  •  کلاس فشاری ۳۰۰  
  • کلاس فشاری ۶۰۰
  •  کلاس فشاری ۹۰۰
  • کلاس فشاری ۱۵۰۰
  • کلاس فشاری ۲۵۰۰
  • کلاس فشاری ۳۰۰۰
  • کلاس فشاری ۶۰۰۰  

روش اتصال

اتصال مهره و ماسوره استیل معمولا به صورت رزوه ای و از طریق دندانه های مادگی و نرینه صورت می گیرد. ممکن است این قطعات به شکل ساکت ولد یا ساکت جوش نیز تولید شوند. همچنین برخی از انواع مهره و ماسوره بدون رزوه هستند. از این نوع اتصالات اغلب در صنایع غذایی استفاده می شود.

تعداد قطعات

مهره و ماسوره استیل از نظر تعداد قطعات عبارتند از:

  • مهره و ماسوره فلنج با دو قطعه
  • مهره و ماسوره با اتصال زمینی با سه قطعه

سایز

به طور معمول سایز انواع مهره و ماسوره استیل در بازه ۱.۸ تا ۴ اینچ قرار دارد.

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :